Workshop over de merkessentie van Caaap

Nieuwe spelers op de markt

Vanhaerents Development (ondertussen Caaap) is een projectontwikkelaar die sinds lang gekend is om de integratie van hoogstaande architectuur in stadsvernieuwingsprojecten. Ondertussen besteden ook andere bedrijven toenemende aandacht aan kwalitatieve stedenbouw. In die veranderende markt is het belangrijk je te blijven onderscheiden.

Merkessentie scherp stellen

Urban Connector begeleidde in een workshop medewerkers van Caaap naar het vinden van de merkessentie van het bedrijf. We deden dat a.d.h.v. de Appreciative Inquiry-methode.  We peilden naar wat al goed loopt en hoe medewerkers vanuit hun intrinsieke motivatie willen bijdragen aan de missie van Caaap.

Resultaat

Uit de begeleiding kwamen twee prominente vaststellingen:

  • elk project van Caaap bevat hoogstaande architectuur en een kenmerkende plek of zelfs een landmark.
  • zowel management als medewerkers vertonen een grote toewijding voor de plekken die ze ontwikkelen en kwalitatieve stedenbouw in het algemeen. Daarin schuilt een ambitie om buurten, stadscentra en gemeenten mooier en aangenamer te maken voor bewoners en bezoekers.

Die merkessentie is (door bureau d’Artagnan) vertaald naar de rebranding van Vanhaerents Development naar Caaap, Creators of Triple A-Places. De medewerkers worden in de kijker gezet als ‘Dedicated Developers’.

Factsheet

  • Opdrachtgever: Caaap.
  • Thema’s: wonen, stadsontwikkeling, branding.
  • Methodes: research, communicatie, cocreatie.

Op zoek naar de beste positionering voor je organisatie?

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This