Workshop over de merkessentie van Caaap
Nieuwe spelers op de markt
Vanhaerents Development (ondertussen Caaap) is een projectontwikkelaar die sinds lang gekend is om de integratie van hoogstaande architectuur in stadsvernieuwingsprojecten. Ondertussen besteden ook andere bedrijven toenemende aandacht aan kwalitatieve stedenbouw. In die veranderende markt is het belangrijk je te blijven onderscheiden.
Merkessentie scherp stellen
Urban Connector begeleidde in een workshop medewerkers van Caaap naar het vinden van de merkessentie van het bedrijf. We deden dat a.d.h.v. de Appreciative Inquiry-methode. We peilden naar wat al goed loopt en hoe medewerkers vanuit hun intrinsieke motivatie willen bijdragen aan de missie van Caaap.
Resultaat
Uit de begeleiding kwamen twee prominente vaststellingen:
- elk project van Caaap bevat hoogstaande architectuur en een kenmerkende plek of zelfs een landmark.
- zowel management als medewerkers vertonen een grote toewijding voor de plekken die ze ontwikkelen en kwalitatieve stedenbouw in het algemeen. Daarin schuilt een ambitie om buurten, stadscentra en gemeenten mooier en aangenamer te maken voor bewoners en bezoekers.
Die merkessentie is (door bureau d’Artagnan) vertaald naar de rebranding van Vanhaerents Development naar Caaap, Creators of Triple A-Places. De medewerkers worden in de kijker gezet als ‘Dedicated Developers’.
Factsheet
- Opdrachtgever: Caaap.
- Thema’s: wonen, stadsontwikkeling, branding.
- Methodes: research, communicatie, cocreatie.
Op zoek naar de beste positionering voor je organisatie?
Lees meer
PODCAST: Proces en Baukultur in stadsontwikkeling
In deze aflevering van de “Urban Connectors Podcast” gaat Karim in gesprek met Edith Wouters. Edith is gekend om haar werk met AR-TUR, het Kempense cultureel platform voor architectuur en ruimte, als ontwerper van de ‘Toolbox Dorpse Architectuur’ en als lid van het...
PODCAST: De rol en kracht van verbinders in stadsontwikkeling
Wat en wie zijn ‘boundary’ spanners’ of ‘verbinders’? Welke rol spelen ze in samenwerkingen tussen organisaties of in de relatie tussen overheid en burgers? Welke meerwaarde voegen ze toe aan jouw organisatie, een partnerschap of jouw doelpubliek? In deze aflevering...
8 gedragsinzichten voor de transitie naar duurzaam wonen
Staan we vandaag voor een ‘Tipping Point’ voor duurzaam wonen? De corona-crisis en torenhoge prijzen voor energie en bouwmaterialen hebben een aanzienlijke impact op de transitie naar duurzaam wonen. Vlamingen willen een hogere woonkwaliteit en meer...