Vanhaerents Development (ondertussen Caaap) is een projectontwikkelaar die sinds lang gekend is om de integratie van hoogstaande architectuur in stadsvernieuwingsprojecten. Ondertussen besteden ook andere bedrijven toenemende aandacht aan kwalitatieve stedenbouw. In die veranderende markt is het nodig je merkessentie steeds scherp te hebben. Urban Connector zorgde voor ondersteuning.

 

Toewijding voor een plek

Het toepassen van hoogstaande architectuur tot zelfs de creatie van landmarks, zijn natuurlijk heel kenmerkend voor de projecten van Vanhaerents Development. Maar in mijn begeleidingsopdracht kwam ik er al vrij snel op uit dat dat niet altijd een doel op zich is. De realisatie van kwalitatieve stedenbouw toont vooral een grote toewijding van management en medewerkers voor de plekken die ze ontwikkelen. Daarin schuilt een ambitie om buurten, stadscentra en gemeenten mooier en aangenamer te maken voor bewoners en bezoekers. Ik vind daarom de rebranding van het bedrijf naar Caaap die het communicatiebureau d’Artagnan heeft begeleid, uiterst geslaagd. Het nieuwe merk heeft de merkessentie van het bedrijf heel goed weten te vatten en verbeelden.

 

Boeiende start voor Urban Connector

Wanneer ik op deze opdracht terug kijk, geeft het toch voldoening te zien dat verschillende elementen uit mijn begeleiding hun weg hebben gevonden naar het nieuwe merk ‘Caaap’. Dit was ook een van mijn eerste opdrachten met Urban Connector. Ik bedank daarom graag het bedrijf om dit soort opdracht toe te vertrouwen aan een startende ondernemer.

 

Ondersteuning nodig voor jouw strategie of communicatie?

Andere referenties

Een belevingsonderzoek naar compact wonen in Vlaanderen

Een belevingsonderzoek naar compact wonen in Vlaanderen

Waarom kiezen mensen voor een compacte woning? Hoe ervaren ze hun woonsituatie? Endeavour, Urban Connector en Fran Bambust zochten dit uit in het ‘Belevingsonderzoek compact wonen’ i.o.v. het Vlaams Planbureau voor Omgeving. Met het onderzoek bieden we inzichten in...

Lees meer
‘We hebben jullie nodig’

‘We hebben jullie nodig’

Eind september ontmoette ZM Koning Filip de laureaten van het IDCity-project. IDCity is een initiatief van de Koning Boudewijnstichting dat jonge sociale ondernemers uit verschillende steden de kans biedt om een project te realiseren dat bijdraagt aan het...

Lees meer
Hebben we wel een baksteen in de maag?

Hebben we wel een baksteen in de maag?

Hebben we als Vlaming echt wel een baksteen in de maag? Of lijkt dat zo omdat we van jongsaf de boodschap ingeprent krijgen dat een vrijstaand huis buiten de stad de ideale woning is? Samen met Endeavour en Fran Bambust onderzoek ik voor het Vlaams...

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This